DigiD Digitale brievenbus

Aanslag gemeentelijke belastingen digitaal ontvangen

Aanmelden

Voor het digitaal ontvangen van uw aanslag moet u zich aanmelden om u te registreren. Daarvoor hebt u uw DigiD nodig. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen. Met uw DigiD bij de hand neemt u volgende stappen:

Stap 1: Ga naar mijnoverheid.nl en log in met uw DigiD.

Stap 2: Ga in het menu naar ‘Instellingen’.

Stap 3: Onder ‘Meldingen berichtenbox’ kunt u kiezen of u een melding wilt krijgen van nieuwe post. U ontvangt dan een e-mail als u nieuwe post heeft in uw Berichtenbox. Kies ‘ja’ als u een e-mail wilt ontvangen met de melding dat er digitale post is.

Stap 4: Vul uw e-mailadres in. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een bericht als u nieuwe post in uw berichtenbox heeft ontvangen.

Stap 5: Om te controleren of het e-mailadres klopt, stuurt MijnOverheid naar het opgegeven e-mailadres een mail met een code om te controleren of u het bent en het e-mailadres klopt. Vul de code in.

Stap 6: Onder ‘Organisaties’ zet u een vinkje bij ’GR Cocensus’.  U kunt ons vinden onder ‘Samenwerkingsverbanden’. GR staat voor Gemeenschappelijke Regeling, omdat Cocensus voor meer gemeenten de belastingen verzorgd. Vanaf het moment dat u GR Cocensus heeft aangeklikt kunt post van Cocensus digitaal ontvangen in de Berichtenbox. Ook kunt u uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen.

Voordelen

Met de app van de Berichtenbox op uw telefoon heeft u de brieven van Cocensus altijd bij de hand. De berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Inloggen is heel makkelijk met uw DigiD.

Per post

Als u zich heeft aangemeld voor de Berichtenbox, maar het bevalt u niet dan kunt u dat eenvoudig wijzigen via mijnoverheid.nl. Dit kunt u doen door ons weer uit te vinken bij ‘Organisaties’. U ontvangt dan de brieven van Cocensus weer per post in uw brievenbus.

Meer informatie

Wilt u meer weten over de Berichtenbox, kijk dan op mijnoverheid.nl.