Aanmelden voor de berichtenbox
Voor het digitaal ontvangen van uw aanslag moet u zich aanmelden om u te registreren met uw digid. Met uw DigiD bij de hand neemt u volgende stappen:
Stap 1: Ga naar mijnoverheid.nl en log in met uw DigiD.
Stap 2: Ga in het menu naar ‘Instellingen’.
Stap 3: Onder ‘Meldingen berichtenbox’ kunt u kiezen of u een melding wilt krijgen van nieuwe post. U ontvangt dan een e-mail als u nieuwe post heeft in uw Berichtenbox. Kies ‘ja’ als u een e-mail wilt ontvangen met de melding dat er digitale post is.
Stap 4: Vul uw e-mailadres in. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een bericht als u nieuwe post in uw berichtenbox heeft ontvangen.
Stap 5: Om te controleren of het e-mailadres klopt, stuurt MijnOverheid naar het opgegeven e-mailadres een mail met een code om te controleren of u het bent en het e-mailadres klopt. Vul de code in.
Stap 6: Onder ‘Organisaties’ zet u een vinkje bij ’GR Cocensus’. U kunt ons vinden onder ‘Samenwerkingsverbanden’. GR staat voor Gemeenschappelijke Regeling, omdat Cocensus voor meer gemeenten de belastingen verzorgd. Vanaf het moment dat u GR Cocensus heeft aangeklikt kunt post van Cocensus digitaal ontvangen in de Berichtenbox. Ook kunt u uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen.
Voordelen
Met de app van de Berichtenbox op uw telefoon heeft u de brieven van Cocensus altijd bij de hand. De berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Inloggen is heel makkelijk met uw DigiD.
Per post
Als u zich heeft aangemeld voor de Berichtenbox, maar het bevalt u niet dan kunt u dat eenvoudig wijzigen via mijnoverheid.nl. Dit kunt u doen door ons weer uit te vinken bij ‘Organisaties’. U ontvangt dan de brieven van Cocensus weer per post in uw brievenbus.
Meer informatie
Wilt u meer weten over de Berichtenbox, kijk dan op mijnoverheid.nl.